Питанням реформування професійно-технічної освіти та освіти в контексті «Нова українська школа» було присвячене засідання обласної секції викладачів природничих предметів, яке відбулось 06 листопада 2018 року на базі Торчинського професійного ліцею.

     Із вступним словом до учасників звернувся Олександр Вознюк, директор навчального закладу, який ознайомив слухачів із важливими напрямками діяльності ліцею: участю у міжнародних проектах, співпрацею з роботодавцями та створенням комфортних умов для успішного навчання учнів.

  

     Із проектом Концепція реалізації державної політики у сфері професійної освіти «Сучасна професійна освіта», який стане основою нової версії Закону України «Про професійну(професійно-технічну) освіту», ознайомила учасників обласної секції її  керівник, методист НМЦ ПТО Лілія Мамчур.

    Наступним у роботі обласної секції став круглий стіл «Компетентнісний підхід до викладання предметів природничого циклу відповідно до навчальних програм та методичних рекомендацій МОН України у 2018-2019 н.р.». Про основні вимоги  навчальних програм з біології та екології, хімії, географії: 10-11 класи, рівень стандарту (затверджених наказом  МОН України  від 23.10.2017 р. № 1407) проінформувала викладачів керівник секції. Учасники засідання  обмінялись думками з приводу змісту та структури навчальних програм, нових підходів до викладання предметів та змісту підручників, рекомендованих МОН України. Одностайною була думка викладачів-практиків, що необґрунтовано складними залишились програма та зміст підручників з біології.

    Не менш важливим аспектом у підготовці педагога працювати в умовах сучасного освітнього простору є вміння використовувати сучасні методики навчання, завдяки яким учні навчаються  через діяльність. До таких належить технологія критичного мислення. За версією Всесвітнього економічного форуму у Давосі, який регулярно складає перелік актуальних навичок, необхідних для успішної кар'єри, за останні роки критичне мислення піднялося в рейтингу цих навичок з 4 місця (навички для 2015 р.) до 2 місця (навички, які будуть важливими в 2020 р.).

     З теоретичними основами критичного мислення (змістом, етапами формування, методами і прийомами) ознайомила присутніх Лілія Мамчур, керівник секції. Цікавим доповненням до теми стала презентація збірника «Впровадження технології критичного мислення при викладанні біології та хімії», підготовленого творчою групою викладачів природничих предметів ЗП (ПТ)О, до складу якої увійшли  Галина Каліщук,  викладач ПТУ №22 смт Луків; Лариса Ковбасюк, викладач ПТУ №27 м. Берестечка, Надія Маркевич, викладач Старовижівського професійного ліцею.

  Пізнавальним було практичне заняття з моделювання методів критичного мислення: «Аналіз тверджень і встановлення причинно-наслідкових зв’язків»», «Смайлики», «Модельні портрети речовин у вигляді смайликів», «Завдання ТАК чи НІ» та ін., яке провела Валентина Кондратюк, викладач Торчинського професійного ліцею.

      Важливим у роботі педагога є позитивне емоційне ставлення до себе, до учнів, до праці. Цьому сприяло проведення анкетування «Моя професійна спрямованість», на якому учасники секції визначили свої сильні сторони та можливі професійні деформації.

Ви тут: Главная Новини профтехосвіти області Реформування освіти: сучасні методики навчання