Підготовка до життя у демократичному суспільстві, формування особистісних якостей, ціннісних орієнтирів, громадянської участі та громадянської відповідальності громадянина демократичного суспільства – такі завдання нового курсу «Громадянська освіта». Сьогодні можна зробити певні висновки щодо доцільності та результативності впровадження курсу.
14 листопада 2019 року на базі НМЦ ПТО у Волинській області відбулася обласна секція викладачів курсу «Громадянська освіта» у формі вебінару, яку провела Світлана Юрченко, методист НМЦ ПТО у Волинській області.
Розпочалося засідання з формування інформативного банку даних про викладачів курсу, забезпеченість підручниками.
Цікавою формою зворотнього зв’язку стало обговорення наявних труднощів та проблем у викладанні під час зустрічі за «круглим столом» в он-лайн режимі на тему «Думки та враження». Викладачі розказували про враженням від курсу свої та здобувачів освіти, про труднощі, з якими зіткнулися при викладанні, про проблеми, які залишилися на сьогодні невирішеними, поділилися напрацьованим досвідом викладання, надали своїм колегам, які викладають предмет перший рік поради: на що слід звернути увагу, чого варто уникати при викладанні курсу «Громадянська освіта».
Під час теоретичної частини учасники вебінару опрацювали:
- нормативно-правові документи МОН України щодо викладання;
- технологію застосування Рамки компетентностей для культури демократичного суспільства щодо оцінювання громадянської компетентності;
- критерії і види оцінювання, завдання, зміст і функції формуючого оцінювання;
- роль діяльнісного аспекту у формуванні громадянської здатності, використання можливостей позаурочної та позакласної роботи для формування громадянської відповідальності.
Інформаційна сторінка вебінару була наповнена корисними інтернет-ресурсами, вимогами щодо календарного планування, рекомендаціями з проведення практичних занять, дружніми порадами педагогам для успішного старту від всеукраїнської асоціації «Нова Доба» https://www.novadoba.org.ua.
Секція завершилася он-лайн опитуванням, аналізом результатів анкетування, визначенням завдань для роботи на наступний навчальний рік, побажаннями плідної праці у формуванні активного, не байдужого, відповідального громадянина.