11 листопада 2020 року у онлайн форматі відбулось засідання обласної секції педагогічних працівників з професії «Водій автотранспортних засобів» на тему:  «Метод ситуаційного аналізу у професійно-теоретичній та професійно-практичній підготовці кваліфікованих робітників з професії «Водій автотранспортних засобів».

   Розпочала засідання керівник секції, методист НМЦ ПТО у Волинській області Вікторія Захаркевич, з визначення необхідності та передумов застосування ситуаційного методу навчання у професійній освіті.

  Голова методичної комісії з професії  Колківського ВПУ Людмила Кайдик окреслила значення і роль ситуаційних завдань у загальнопрофесійній та професійно-практичній підготовці майбутніх водіїв. Залежно від характеру навчального матеріалу, у закладі широко застосовуються різні види педагогічних ситуацій, а саме: ситуації-ілюстрації, ситуації-оцінки та ситуації-вправи. Практичним досвідом роботи з використання методів ситуаційного навчання поділився її колега, викладач спецпредметів Павло Горбач. Він зауважив, що ці методи розвивають у здобувачів освіти навики прогнозування і відпрацювання своїх дій та продемонстрував приклади ситуаційних завдань з тем «Допомога потерпілому», «Проїзд перехресть», «Сигнали регулювальника».

  Досвідом рішення ситуаційних завдань як засобу прищеплення навичок безпечного керування автомобілем поділився викладач Оваднівського професійного ліцею Василь Субіцький. Він познайомив учасників секції з прикладами ситуаційних завдань «Правила водіння по осінніх дорогах».

  Розробка та впровадження в освітній процес ситуаційних завдань з предмета «Основи  безпеки дорожнього руху та  перша медична допомога при ДТП» дозволяє відслідковувати зріз навчального процесу та усвідомлювати способи діяльності. Володимир Книш (викладач ПТУ №22 смт. Луків) у своєму виступі навів приклади ситуаційних завдань з теми «ДТП підвищеної небезпеки». На заняттях педагог активно використовує аналіз ситуацій, які розроблені на конкретних прикладах ДТП, що відбуваються на ділянці автомобільного шляху міжнародного значення Ковель – КПП «Ягодин».

  Обмін досвідом продовжив Віктор Хвесик, викладач спецдисциплін та завідувач відділенням по підготовці водіїв Любешівського технічного фахового коледжу ЛНТУ. Він звернув увагу на найбільш прийнятний метод ситуаційного аналізу - аналіз конкретних ситуацій при вивченні тем «Підготовка робочого місця водія», «Безпека руху автомобіля», «Медичне забезпечення безпеки дорожнього руху».

  Підводячи підсумок, керівник секції нагадала присутнім про масштаби наслідків ДТП, закликала усіх бути обережними і не забувати про тих, хто вже не з нами. Водіям у різних країнах світу у Всесвітній день пам'яті жертв ДТП (третя неділя листопада - цьогоріч 15 листопада 2020 року) пропонується ввімкнути фари під час рухуна своїх автомобілях.

Ви тут: Главная Новини профтехосвіти області Ситуаційний метод як ефективний засіб організації навчання водінню