Питання наочності навчання та розширення можливостей візуалізації навчального матеріалу розглядались 18 травня 2023 року на засіданні обласної методичної секції педагогічних працівників з професій агропромислового комплексу та сільськогосподарського виробництва.
Методист НМЦ ПТО у Волинській області Вікторія Захаркевич акцентувала увагу учасників засідання на тому, як впливають типи сприйняття інформації здобувачами освіти на використання наочних методів навчання та їх ефективність.
Світлана Романюк, методист ПТУ №27 м. Берестечко, розповіла про навчально-матеріальну базу закладу та її вплив на вибір методів навчання. Зокрема виступаюча відмітила, що якісні дидактичні матеріали та обладнані навчальні кабінети забезпечують вдале поєднання наочних і практичних методів зі словесними. Як приклад, педагоги вищеназваного закладу Валентина Твердохліб, Наталія Нижник та Віталій Політило створюють інтерактивні плакати та презентації, виготовляють натуральні зразки, моделі та макети.
В’ячеслав Сидорук, викладач ПТУ №22 смт. Луків, продемонстрував наочні методи викладання (курс педагога «Віртуальний кабінет з предмета «Сільськогосподарські машини»), які застосовує у своїй практиці, в тому числі й під час дистанційного навчання.
Викладач предметів професійного циклу Торчинського професійного ліцею Олександр Струк ознайомив із методами та прийомами візуалізації даних, зауваживши, що пояснення необхідно поєднувати з демонстрацією наочних приладів, експериментів, складанням схем, побудовою графіків, таблиць, демонстрацією відеофільмів, роботою з опорними конспектами, електронними мультимедійними засобами тощо.
Викладач предметів професійного циклу Торчинського професійного ліцею Олександр Струк ознайомив із методами та прийомами візуалізації даних, зауваживши, що пояснення необхідно поєднувати з демонстрацією наочних приладів, експериментів, складанням схем, побудовою графіків, таблиць, демонстрацією відеофільмів, роботою з опорними конспектами, електронними мультимедійними засобами тощо.
Для професій сільськогосподарського напряму використання наочності та візуалізація інформації дозволяють зробити складний навчальний матеріал зрозумілим для учнів, розвивати їх інтерес до обраного фаху, подолати проблеми сезонності виконуваних робіт та обмежених можливостей комплектування машинно-тракторного парку закладів професійної освіти.
Завершилось засідання педагогічним практикумом із використання скрайбінгу як сучасної форми візуалізації навчального матеріалу.